Friday, March 6, 2009

Break me!?

"He took the bread, blessed it, broke it, and gave it to the multitudes"
Oh yes, we want Jesus to take us, we want Him to bless us. And we pray it over and over again. Do I dear to complete the prayer? God, take me, bless me, BREAK me, mold me, and give me to the multitudes. Did you know that the word "brokenness" means to destroy, to crush, but also; give birth to... A ship that only goes through smooth water doesn't learn how to navigate. Sometimes God delivers us FROM the fire, sometimes He deliver us THROUGH the fire, and sometimes even BY the fire. But only He knows what is best for us, what will bring us closer to our Fathers heart.
Break me, Lord, if that brings me closer to You!

5 comments:

  1. Hei!
    Eg e såå sjalu på deg for alt du får oppleve, lere og sjå, men og på mange måter glad for at eg slippe... det e enkelt og bekymringstløst her heime!! Skulle ønske eg kunne vert der med deg, men vi skal ut i verden igjen ein an gang!
    Sjøl om du sikkert ikkje ser så fram til å komme heim, gler eg meg veldig til å sjå deg! Eg kommer til Hamar den helgen du skal heim, 28. sant? Eg har krasjet bilen så kan ikkje hente deg, men tar gjerne toget med deg viss du skal det!
    Glad i deg! klem fra Henriette

    ReplyDelete
  2. Hei min gode!
    Om vi skal!! det blir konge:)
    Hehe, du jetten, du jetten. så lenge det går bra med deg e det ikkje så nøye med bilen.
    kanskje du kan låne vår bil. eg må vertfall få noen til å hente meg, har ikkje penger til togbillett;)
    Gleder meg SÅÅÅ veldig til å sjå deg vertfall.
    Glad i deg og du min skjønne.
    Fred ut

    ReplyDelete
  3. men du! husker du en boks med penger som vi skulle spare til noe kjekt? (Å reise heim med meg e jo litt kjekt!) Fant den på rommet!! nesten 1200 kroner! mange togbiletter det, men det er billigere å fly, har sjekka litt rundt eg... Eg kan ordne med biletter til oss fra gardemoen viss du vil, bare eg får en dato og ca klokkeslett.
    vet ikkje helt om eg tørr å kjøre dåkkas bil over fjellet. Eg e ikkje så glad i snøen...
    fred og kjærlighet til deg!

    ReplyDelete
  4. Den hadde eg heilt glømt.. stilig! Men veit du ka.. eg har nok litt for mykje ymse rart eg må ha med deg heim, og eg tviler sterkt på at det vil være under 15kg. det e bare et el-piano, det vettu;) Vi får se.. Får be om et mirakel på en eller annen måte!
    No e det bare et par deger igjen, men det e skikkelig tungt, har ingenting mer å gi. Vær så snill å be for meg!
    Fred og kjærlighet til deg òg min venn

    ReplyDelete
  5. oki, vi kan se på det.. men eg har jo "ingen" bagasje så det kan jo kanskje gå... Du får se kor mykje du har så tar vi det då!
    Hold ut og slapp av! Prøv å ikkje gi alt du har, litt er mer enn nok!
    snakkast snart!

    ReplyDelete